Cara Halau Semut Di Pokok Rambutan

Awasome Cara Halau Semut Di Pokok Rambutan Ideas. Caranya mudah sahaja, campurkan bawah putih yang dicincang, cili api dipotong dan cecair pencuci pinggan dalam botol penyembur dan sembur sahaja ke pokok anda. Letakkan bubuk tepung, kayu manis, ataupun kulit lemon di tanah di.

Hilangkan Semut Dalam Kereta Agar cara mengusir semut ini nggak
Hilangkan Semut Dalam Kereta Agar cara mengusir semut ini nggak from ilhampetrus.blogspot.com

Bukan setakat makanan manis saja yang semut suka. Caranya cukup mudah taburkan furadan ¼ sendok teh. Caranya dengan menaburkan serbuk tersebut di laluan semut dan dibiarkan selama beberapa hari.

Parut Bawang Putih Tadi Hingga Lembut, Dan Lalukan Perasan Dari Bawang Tersebut.


Berikut ini adalah bahan alami yang bisa digunakan untuk menghilangkan semut pada tanaman: Siram tanaman anda dan biarkan airnya mengalir selama 10 menit. Caranya cukup mudah taburkan furadan ¼ sendok teh.

Jangan Tutup Bekas Terlalu Rapat Agar Baunya Lebih Kuat Dan Dapat Menghalau Semut.


Cara menghundar semut di pokok rambutan posted: Apabila anda sedang mencari cara menghilangkan semut di beras dengan bahan alami yang tidak mengkontaminasi beras, bunga lawang adalah pilihan yang tepat. Semut adalah tergolong dalam kumpulan iaitu hymenoptera.

Letakkan Bubuk Tepung, Kayu Manis, Ataupun Kulit Lemon Di Tanah Di.


Caranya dengan menaburkan serbuk tersebut di laluan semut dan dibiarkan selama beberapa hari. Penggunaan obat kimia bisa jadi solusi untuk memberantas semut yang ada pada pohon mangga, karena semut sangat takut dengan bahan kimia yang tentunya memiliki efek. Caranya mudah sahaja, campurkan bawah putih yang dicincang, cili api dipotong dan cecair pencuci pinggan dalam botol penyembur dan sembur sahaja ke pokok anda.

Semut Halus Tidak Akan Menganggu Lagi.


Cara lain ialah dengan mencampurkan garam atau lada ke dalam air dan disembur air larutan itu ke dalam sarangnya. Furadan 3g berbentuk butiran warna biru yang sudah terbukti mampu menghilangkan semut pada tanaman. Babi ialah makhluk perosak yang sangat bijak dan licik merosakkan tanaman seperti pokok durian,.

Tanah Yang Digali Pula Boleh Disimpan Dan Kemudiannya Digunakan Untuk Menutup Lubang Ketika Pokok Rambutan Di Tanam.


Bukan setakat makanan manis saja yang semut suka. Aroma bau ini membuatkan semut tidak akan kembali lagi. Cara pindahkan pokok rambutan dari polibeg dengan membuka.

Belum ada Komentar untuk "Cara Halau Semut Di Pokok Rambutan"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel