Peribahasa Tidak Menguntungkan Mana Mana Pihak

Cool Peribahasa Tidak Menguntungkan Mana Mana Pihak 2022. Ada air, adalah ikan [ada negeri tentulah ada rakyatnya] 2. Ular biar mati, tanah jangan.

PPT PERIBAHASA PowerPoint Presentation ID754752
PPT PERIBAHASA PowerPoint Presentation ID754752 from www.slideserve.com

=orang harus berusaha, jika ingin mencapai suatu maksud (tercapai atau tidaknya bergantung kepada nasib). Ada air, adalah ikan [ada negeri tentulah ada rakyatnya] 2. Kalah atau menang dalam suatu petengkaran tidak akan.

Perumpamaan Perumpamaan 1 Merupakan Jenis Peribahasa Yang Membandingkan Sesuatu Dengan Yang Lain.


Kerjasama yang erat antara dua belah pihak. Laman web ini menyediakan koleksi peribahasa melayu yang sesuai untuk pelajar sekolah yang akan mengambil peperiksaan akhir tahun, ujian upsr, pt3, spm atau stpm di mata pelajaran. Ada air, adalah ikan [ada negeri tentulah ada rakyatnya] 2.

Artinya, Karena Kejahatan Atau Kesalahan Yang Kecil, Segala Kebaikan Yang Telah Diperbuat Akan Hilang.


Peribahasa melayu ini di petik dari kamus. Ular berlingkar di gulungan tikar. Kiasan kepada orang yang membuang anaknya sendiri.

Peribahasa Maksud Babi Merasa Gulai.:


Karena nila setitik, rusak susu sebelangga. Tidak tentu pihak mana yang diikuti; Artinya, di mana pun kita berada pasti ada rezeki.

Orang Yang Mahu Berjaya Tidak Akan Melakukan Kerjanya Sambalewa.


Dayung sudah di tangan, perahu sudah di air : Baca versi flipbook dari khazanah peribahasa. Interested in flipbooks about peribahasa?

Peribahasa Ini Bisa Mengajarkan Si Kecil Tentang Untuk Tak Takut Dan Berani Menghadapi Sesuatu Yang Positif.


Sehubungan itu, masyarakat hendaklah mengamalkan prinsip. Ada bangkai adalah hering [di mana. Ada angin, ada pokoknya [segala sesuatu mestilah ada asal mulanya] 3.

Belum ada Komentar untuk "Peribahasa Tidak Menguntungkan Mana Mana Pihak"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel